Про причини міжконфесійного протистояння на Волині

У пошуках шляхів поширити свою юрисдикцію на теренах України представники «Київського патріархату» не цураються механізмів, за які вже давно отримали найменування церковних рейдерів. Граючи на патріотичних відчуттях громадян і відверто вводячи в оману, розкольники розпалюють у народі агресію до віруючих Української Православної Церкви, після чого шукають найменшої іскри, аби роздути полум’я відвертої ворожнечі. В результаті, парафіяни УПЦ виганяються з власних храмів, де вони молилися протягом десятиліть, а захоплені церкви після спаду напруги пустують, бо розкол у Церкві в Україні живиться політичним розбратом.

Свято-Іоанно-Богословський храм у Охнівці
Свято-Іоанно-Богословський храм у Охнівці

12 червня 2016 року, у с. Охнівка, що на Волині «священик Київського патріархату» Борис Наумчук разом із кількома місцевими жителями здійснили чергову спробу рейдерського захоплення місцевого храму на честь святого Іоанна Богослова. Як у минулі рази, селяни показали розкольникам, що парафія готова постояти за свою святиню, та дали відсіч рейдерам.

Проте віруючі розуміють, що спроба захоплення є не останньою, бо в селі окрім заїжджого священика «Київського патріархату» та невеличкої розкольницької громади є людина, котра свідомо підтримує вогонь агресії до парафіян УПЦ. Минулого літа, до новоутвореної розкольницької «парафії» приєднався колишній староста Свято-Іоанно-Богословського храму Микола Веремчук, перед тим викритий селянами у фінансових зловживаннях. Відтоді, ображений староста став невгамовним каталізатором міжконфесійного протистояння у селі.

Громада УПЦ Угринова
Громада УПЦ Угринова

Того ж недільного дня в іншому селі на Волині – Угринові – можна було побачити протилежну картину. Недільного ранку на півсела чути, як читають Часи у місцевому Хрестовоздвиженському храмі, проте церква стоїть порожньою.

«Здавалося б, що коли з таким боєм і завзяттям «відвоювали» храм, то, принаймні, у неділю тут повинні тріщати від людей стіни. А сиділи на лавках під стінами дев’ять жіночок і десятий дідусь, ще кілька людей виглядали з бокових притворів, і ще підійшло всього 5 молодших жіночок. Ну і церковний притч: хористи, касир, один паламар біля священика… Не додалося людей і на кінець служби», – розповідають у єпархії зі слів місцевих віруючих, яких з боєм та образами вигнали церкви.

Будинок священика, де моляться віруючі Угринова
Будинок священика, де моляться віруючі Угринова

Натомість законні власники храму – місцеві парафіяни – мають тулитися у будинку священика та їздити у сусідні села. Але все-одно, навіть у пристосованому приміщенні, їх молилося удвічі більше, ніж у захопленому храмі.

Такого результату «Київському патріархату» вдалося «досягти» у звичний спосіб: через обман та залучення можновладців. Захопленню храму угринівської громади передував так званий референдум, коли в бюлетені стояло питання типу: або ви за церкву українську, або за “московську”. Окрім того, ініціатор голосування депутат обласної ради А. Турак, керівник місцевого сільгосппідприємства чинив шалений тиск на селян – погрожував людям звільненнями та іншими проблемами. Нещодавно утисків зазнав і настоятель відібраного храму протоієрей Ростислав Сапожник, якого з родиною за позовом «Київського патріарахату» було виселено з оселі.

13410464_1181015005275997_192561232_o-1024x768Однак священик не засмучується та закликає селян молитися за братів, котрі перебувають в розколі. Разом із тим, його парафію підтримують віруючі з усієї України на чолі з Блаженніший Митрополитом Онуфрієм, котрі передали громаді пожертви та необхідне церковне начиння. Священик впевнений: віра не є політичною партією – її не змінюють, тому він за підтримки духовенства Волинської єпархії продовжує звершувати пастирське служіння.

Просмотров: 1084

Залишити відповідь