Священик Тернопільської єпархії: Перед тим, як увійти до храму, розкольники запустили туди собак – сказали, так треба

В інтерв’ю Інформаційно-просвітницькому відділу УПЦ клірик Тернопільської єпархії протоієрей Георгій Прокопчук розповів про те, пропри які труднощі віруючі у селах Тернопільщини зберігають свою відданість Матері Церкві, наскільки менше людей відвідує храм, захоплений розкольниками в Кутах і як єпархії вдається вирішувати міжконфесійні конфлікти без протистоянь і зберігати церкви у власності віруючих

Про захоплення в Кутах: Віруючі УПЦ не могли стримати сліз

 

– Яка наразі ситуація в Кутах? Чи провели прихильники “Київського патріархату” богослужіння в храмі, і яка атмосфера в цьому селі на тлі тривалого релігійного конфлікту?

Єпископ Серафим звершує Літургію в наметовому храмі в Кутах

– Наразі ситуація в Кутах відносно спокійна. Хоча який може бути спокій, коли в селі, яке молилося разом, розірвано все навпіл: довгий час блокувався вхід на територію храму, а тепер ще й з допомогою «Правого сектора» його захопили.

Віряни УПЦ намагалися провести перемовини з захопниками про розділ майна, але одержали відмову.

Цієї неділі парафіяни УПЦ молилися як завжди в пристосованому під храм наметі, а прихильники “Київського патріархату” натомість святкували перемогу. Приїхало багато машин з навколишніх сіл, так зване духовенство.

– А яка реакція віруючих на захоплення їхнього храму? Чи не бояться вони тепер висвітлювати власну думку, боротися за власні права на вільне віросповідання?

Прихильники “УПЦ КП” зрізають замки на церковних дверях у Колосовій

Віруючі УПЦ, хоч і знали що рано чи пізно таке може статися, але не могли стримати сліз коли в їхньому храмі, до будівництва якого вони доклали багато зусиль, раптом задзвонили серед будня у дзвони, а люди в балаклавах і нашивками «Правого сектора» були на подвір”ї. Парафіяни кажуть що сльози самі набігли на очі. Перше що зробили розкольники, захопивши храм, то це (невідомо чого, але за їхніми словами, – так потрібно) запустили перед тим, як ввійти в храм, собак, а на другий день покрасили церковну браму в жовто-синій колір.

Парафіяни не відповідають агресією на агресію

 

– Багато разів з’являлася інформація про те, що конфліктами на храмовому подвір’ї міжконфесійні суперечки не закінчувалися. Яке наразі ставлення до парафіян УПЦ в самому селі? Чи не відбувається ескалації громадянського конфлікту на релігійному підґрунті?

Розкольники погрожували віруючим УПЦ “другою Катеринівкою

– Взагалі градус напруження уже не такий, як на початку протистоянь, рік тому, коли віруючим погрожували і казали вибиратися з села, підпалили літню кухню одній літній вдові з церковного притчу, тощо. Зараз трішки ситуація заспокоїлася. Хоча, це дякуючи терпінню і смиренню наших парафіян, які не відповідають агресією на агресію, а стараються в житті впроваджувати ті Євангельські істини, про які вони чують в молитвах, на богослужіннях, та проповідях. Перш за все це смирення та любов.

– Яка ситуація у Колосовій? Де проводить богослужіння, молиться місцева громада УПЦ? Чи відвідують захоплену церкву прихильники “УПЦ КП”?

Захоплення у Колосовій

– У с. Колосова на даний момент богослужіння відбуваються в хатині, яку пристосували для звершення служб. Там тісно і мало місця, адже кількість парафіян, які залишилися зі своїм настоятелем після захоплення розкольниками храму, не зменшилася. Навпаки, якщо раніше було в середньому в неділю 25 чоловік і менше, то зараз завжди 30 і більше.

За світченнями місцевих жителів, до «Київського патріархату», який захопив храм, навпаки людей ходить менше. Тої неділі там було на храмі 12 осіб, і ще пару людей на хорі.

Зараз віруючі у Колосовій пробують оформити документально ділянку землі для будівництва нового храму, але сільська рада і в цьому творить різні перепони.

– Чи подавалися в обох випадках позови до Вищого господарського суду?

– У обох випадках – як в Колосовій, так і в Кутах – подані в Київ позови до Вищого господарського суду. В разі негативного рішення, парафіяни готові відстоювати свої законні права на храм аж до Європейського суду.

У жодному випадку не було переходу священиків у «Київський патріархат»

 

– Тернопілля завжди сприймалося як форпост Православ’я в регіоні, де панує унія та неканонічний розкол. Скільки всього парафій у Тернопільській єпархії? Яка кількість храмів тут була захоплена?

1Загалом в Тернопільській області налічується 130 парафій УПЦ і два монастирі: жіночий у Кременеці та чоловічий у Загайцях. За останні два роки розкольниками на чолі з «Правим сектором», було захоплено біля 10-ти храмів. У жодному випадку не було переходу священиків у «Київський патріархат».

У двох селах громади були дуже маленькі і наразі їхні парафіяни моляться в сусідніх православних громадах, а всі інші – і священики, і справжні парафіяни – залишилися вірними Матері Церкві, і моляться в пристосованих приміщеннях, з величезними перепонами виборюючи собі місце для будівництва нових храмів, паралельно проваджуючи судові тяжби, відстоюючи свої права.

Уникати конфліктів вдається завдяки молитвам митрополита Сергія та місіонерській роботі

 

– Чи виникають сьогодні нові спроби захоплень і перепорядкування громад?

– На даний момент, за літній період не помічено нових спроб захоплень храмів, крім поодиноких випадків, де дякуючи молитвам нашого митрополита Тернопільського та Кременецького Сергія, місіонерській роботі священнослужителів і спілкуванню з паствою, вдалося вирішити конфлікти мирно, залишивши все на своїх місцях.

Є ще проблемна ситуація в с. Андруга. Це маленьке село, де вже давно відібраний храм, і віруючі моляться в переробленому з хатини під храм приміщенні. На даний час громаді приходять різні приписи про те,щоб були належно оформлені документи на храм і на землю, що люди і хочуть зробити. Проте під тиском радикальних сил їм відмовляють у погодженні меж сусіди та сільська рада. Парафія знаходиться між молотом і ковадлом. Ситуація не проста. Пробуємо вирішити це в судовому порядку.

Також зараз відбуваються постійні щонедільні акції представників «Правого сектора» біля Тернопільського кафедрального собору. Ані поліція, ані влада ніяк не реагують на ці акції, під час яких виставляються плакати, роздаються листівки з наклепами, спрямованими на розпаленням міжконфесійних конфліктів. Складено багато позовів і заяв, але акції продовжуються.

Хотілось би сказати про те, що самі тернополяни такі акції ігнорують, хоча «Правий сектор» їх до цього неодноразово закликав, поширюючи листівки по місту та в Інтернеті.

Аби припинити протистояння біля храмів представники ОБСЄ ініцієвали укладення меморандуму про взаємні дії УПЦ і “УПЦ КП”

 

– Моніторингова Місія ОБСЄ фіксує порушення релігійної свободи на Західній Україні? Коли востаннє бів візит цієї організації до Тернополя з метою дослідження дотримання прав віруючих людей? Яка їх реакція на те, що відбувається в релігійному середовищі?

– У нашій області неодноразово проходять зустрічі, які ініціюються представниками ОБСЄ та ООН. Місія ОБСЄ навіть проводила двосторонню зустріч представників УПЦ і “УПЦ КП” для складання меморандуму про взаємні дії для припинення протистоянь біля храмів і вирішення питань в переговорному полі.

Ці перемовини поки в процесі. Остання зустріч з представниками ОБСЄ відбулася 16 серпня цього року (станом на 19.09.16 – ред.) в Тернополі саме з питання ситуації навколо міського собору УПЦ. Представники громади храму надали факти погроз і наклепів у їхній бік. Передано заяви з цього приводу.

Нагадаємо, 21 вересня 2016 року в Шумську клірики Тернопільської єпархії УПЦ мали зустріч з представниками Івано-Франківського відділення Спеціальної моніторингової місії ОБСЄ в Україні.

Сподіваємося і просимо Бога, щоб напоумив наших опонентів з “УПЦ КП” та їх прихильників, щоб ми намагалися і могли проявляти повагу один до одного, визнавати релігійний вибір кожної людини, що забезпечує Конституція України, та могли вільно трудитися на благо нашої держави та спасіння наших душ.

Просмотров: 2145

Залишити відповідь