Очевидна канонічна помилка Вселенського Патріархату — відомий ієрарх Елладської Церкви застеріг ЕПЦ від визнання «ПЦУ»

Ієрарх Елладської Православної Церкви митрополит Пірейський Серафим повторно застеріг від визнання «ПЦУ», що буде неканонічним і призведе Православ’я до великої схизми. Відповідну статтю опублікував грецький сайт «Ромфея» 9 вересня 2019 року, передає Інформаційно-просвітницький відділ УПЦ.

Інформаційна агенція вчергове привела аргументи митрополита Серафима проти надання автокефалії українським розкольникам. Архієрей Елладської Церкви звернув увагу на ці застереження Синодальної Комісії з догматичних та номоканонічних питань, яка розглядає питання визнання новоствореної церковної структури в Україні, та вказав на «очевидну помилку Вселенського Патріархату».

Зокрема, в офіційній заяві, опублікованій 21 січня 2019 року, митрополит Пірейський Серафим пояснював, що: «Томос про автокефалію було дано в день Богоявлення 2019 року Вселенським Патріархом Варфоломієм новому розкольницького утворення (на чолі з новообраним “митрополитом” Епіфанієм), яке з’явилося в результаті так званого об’єднавчого собору, що відбувся 15 грудня 2018 року в Києві. Вселенський Патріархат не взяв до уваги гарячі заклики і прохання багатьох Помісних Православних Церков, які вказали, що єдиним можливим шляхом розв’язання української проблеми є діалог і скликання Собору з Всеправославною участю всіх Помісних Церков».

Ієрарх писав, що РПЦ перервала євхаристійне спілкування з Константинопольським патріархатом, а Патріарх Московський і всієї Русі Кирил припинив поминати Константинопольського патріарха Варфоломія. «Тепер вже очевидно, що світове Православ’я після одностороннього рішення Вселенського Патріархату надати статус автокефалії “церкві”, яка є нічим іншим, як зібранням розкольників – заборонених і саморукоположенних, йде швидкими кроками до нового великого розколу, можливо, другого великого розколу, подібного до того, який стався в 1054 році, з незрозумілими церковними наслідками для всеправославної єдності та до великої радості його ворогів», – заявляє він.

За його словами, надання автокефалії “ПЦУ” є прецедентом, який не має аналогів в історії нашої Церкви. І це сталося через те, вважає архієрей, що була проігнорована воля канонічної УПЦ на чолі з Блаженнішим Митрополитом Київським і всієї України Онуфрієм, яка не просила про автокефалію.

Владика вважає показовим, що УПЦ представляє 4/5 населення українського народу. А про автокефалію просили, з одного боку, керівництво країни на чолі з президентом Петром Порошенком, а з іншого боку – маленька група заборонених і саморукоположенних «єпископів», які стали реальними одержувачами автокефалії.

У своєму зверненні від 9 вересня митрополит Пірейський Серафим підкреслив, що «рішення канонічного відновлення заборонених у служінні, анафематствованих та нерукоположених двох розкольницьких структур України, що передували наданню Томосу про автокефалію, є недійсними, а отже рішення надання автокефального статусу для неіснуючої канонічно Церкви, що складається з канонічних порушників, виявилося недійсним».

Елладський митрополит зазначив, що має  бути миттєво скликаний Всеправославний Собор «для того, щоб вирішилось це очевидно складне питання, що, на жаль, не направлене в реальне канонічне русло, та, в першу чергу, щоб уникнути великої небезпеки розколу церковного спілкування Православних Автокефальних Церков з непередбачуваними наслідками для доброго стану Святої Єдиної Православної Соборної та Апостольської Церкви».

Насамкінець, звертаючись до Синодальної Комісії з догматичних та номоканонічних питань, ієрарх ставить питання, чому наведені аргументи було проігноровано.

«Синодальна Комісія міжправославних та міжхристиянських зв’язків вивчила наслідки визнання недійсної цієї автокефалії, як було зачитано на Постійному Священному Синоді, очевидної канонічної помилки шановного Вселенського Патріархату та відповідної реакції Московського Патріархату перериванням церковного спілкування з Елладською Церквою у випадку можливого визнання у Греції іншої церковної “структури”, котра вже є в спілкуванні із закордонною в Америці Руською Церквою колишнього Карловецького Собору (РПЦЗ), — підкреслив митрополит Серафим. — Чи ми щиро розуміємо ту плутанину, що наближається? Чи готові ми взяти відповідальність перед Богом, нашою вічністю та історією?».

Читайте наші новини у Тelegram: швидко, зручно і завжди у вашому телефоні!

Просмотров: 1726

Залишити відповідь