Митрополит Амфілохій: Патріарх Варфоломій не може розв’язати проблеми, які стоять перед Православною Церквою

26 жовтня 2019 року, архієпископ Цетінський митрополит Чорногорсько-Приморський Амфілохій заявив після Літургії, яку браття Цетинського монастиря відслужили в церкві Різдва Пресвятої Богородиці, що Константинопольського патріарха не можна називати главою Православної Церкви, що він не може розв’язати жодних проблем, які стоять перед Православною Церквою, і що ці проблеми може вирішити лише Всеправославний Собор, який є вищим органом Церкви. Про це повідомляє Відділ зовнішніх церковних зв’язків Української Православної Церкви з посиланням на офіційний сайт Чорногорсько-Приморської митрополії Сербської Православної Церкви.

“Вчора ми мали зустріч із комісією Константинопольського патріархату на чолі з митрополитом Пергамським Іоанном щодо подій в Україні. На жаль, Константинопольський патріарх продовжує вести цю лінію, і її буде не так легко скасувати”, – сказав митрополит Чорногорії.

Він пояснив, що комісія базує свої погляди щодо українського церковного питання на темі про роль Константинопольського патріархату у світлі всієї історії.

“Але в чому полягає їхня проблема та проблеми багатьох інших: вони не усвідомлюють, що часи змінилися. І ми, наш Синод, писали Константинопольському патріарху, що епоха Костянтина почалася зі святого імператора Костянтина, а потім закінчилася в 1453 році падінням Константинополя внаслідок турецької окупації, а в 1918 році мученицькою смертю руської імператорської родини Романових”, – пояснив Владика.

Він нагадав, що Константинополь відігравав велику роль у часи, коли імператор Костянтин переніс столицю зі Стародавнього Риму до нового Риму.

“І той факт, що він переніс столицю імперії, яка керувала долею Середземномор’я, не кажучи вже про весь світ протягом тисячі років, справді дав можливість Константинополю мати велику місію, особливо для нас, слов’янських народів. Слов’янські народи отримали православну віру через Константинополь, а потім, згодом, і незалежність своїх помісних церков. Це все робота великого Константинопольського патріархату. Але зараз цей час наш різний, і це обов’язково, щоб Церква, поважаючи все, що відбулося в історії, все ж таки будувала своє майбутнє на тих перших століттях своєї історії, коли вона не була так тісно пов’язана з владою”, – наголосив єпископ Амфілохій.

Він нагадав, що Церква була пов’язана з владою від того часу, коли вона стала християнською від імператора Костянтина до імператора Миколи ІІ.

“Це був християнський уряд, християнські правителі, християнські нації, християнські держави… Сьогодні у нас більше немає християнських правителів, у нас навіть немає християнської влади, і навіть люди, які були християнами, наскільки християнські вони сьогодні? Отже, того поєднання влади та Церкви, яке мало велике значення в історії, на жаль, сьогодні вже не існує. Церква покликана жити тим справжнім життям і всім, що відбувається в ній, особливо на рахунок важливих рішень, в дусі Святих Отців, тобто в дусі собору, в дусі того першого Єрусалимського собору п’ятидесятого року після Різдва Христового, де було сказано, що зволилося Духу Святому і нам. Це те, що сьогодні вчить наша Церква і просить Константинопольських братів, щоб більше не можна було, що один вирішує, незважаючи чи це Константинополь чи Белград”, – наголосив митрополит Чорногорсько-Приморський.

Він наголосив, що Всеправославний собор є вищим органом православної церкви.

“Всеправославний собор був вищим органом православної церкви з апостольських часів, і це відновлюється сьогодні. І ці проблеми, які стоять сьогодні перед Православною Церквою, можуть бути вирішені лише Собором, Вселенським Собором, Всеправославним собором”, – підкреслив митрополит Амфілохій.

Він також підкреслив, що ми повинні молитися Богу, щоб цей соборний дух був відновлений у Церкві Христовій з усією повагою до того, що відбувалося в історії, і повагою до Константинопольського патріархату, який є першою престольною церквою.

“Константинопольського патріарха не можна назвати главою Православної Церкви – як записано в тому томосі української церкви, що він є главою православної церкви, цитуючи таким чином імператора Юстиніана. Це було в часи Візантійської імперії та в часи, коли інші королівства та держави були змодельовані за Візантійською моделлю, і тодішні правителі, як і наш король Никола Петрович, брали участь в житті Церкви. Особливо тут, у Чорногорії, де православ’я було державною релігією, а король Никола Петрович практично успадкував той дух, який встановлений святим Петром Цетінським та Петром Другим Ловченським Тайновидцем – той зв’язок між державою та Церквою. Так може бути в тому випадку, коли правитель – християнин. Сьогодні держава секуляризована, народи йдуть тими секуляризованими стежками, правителі часто безбожні, тому більше неможливо бути з урядом. З усією повагою до влади”, – сказав єпископ Амфілохій.

Він додав, що в Церкві Христовій є лише один Глава.

“Це Христос. Інших глав чи інших начальників немає. Усі інші – апостоли, які засвідчують цьому Главі, що Христос — Глава Церкви і Церкви Єдиної, Святої, Соборної і Апостольської, до якої ми належимо і якій ми служимо”, – підсумував митрополит Амфілохій.

Читайте наші новини у Тelegram: швидко, зручно і завжди у вашому телефоні!

Просмотров: 1953

Залишити відповідь