Людина відповідальна за страждання та тління усього створеного Богом — митрополит Антоній тлумачить складні місця Апостольських послань (відео)

Вислів «служіння тлінню» — це точна характеристика нинішнього стану всього створеного.

Інформаційно-просвітницький відділ УПЦ публікує роздуми керуючого справами УПЦ митрополита Бориспільського і Броварського Антонія, автора книги «Послання святого апостола Павла до Римлян у вітчизняній біблійній науці», над важливими і водночас складними богословськими темами Послання до Римлян. У четвертому випуску владика Антоній пояснює, чому людина відповідальна за страждання творіння (Рим. 8:20-21). 

Послання до Римлян 8: 20-21:

20[…] творіння підкорилося суєті не добровільно, а з волі того, хто його підкорив, у надії, 21що й саме творіння буде визволене від рабства тлінню на свободу слави дітей Божих.

Гріх Адама мав негативне значення для всього всесвіту. Оскільки людина, бувши вінцем творіння, згрішила, то й весь світ став підвладним гріху, за що земля піддалася прокляттю, зростила терня й будяки. А нерозумна твар підкорилася суєті, тобто втратила розумну мету свого існування.

Під підкоренням суєті тлумачі розуміють те служіння всього творіння безлічі потреб людини, між якими багато непотрібних, порожніх, марних, пристрасних, гріховних — те негідне поводження людини з природою, яка змусила її страждати від своєї жадібності, жорстокості і нерозуміння.

«Підкорення тварі суєті, — пише відомий екзегет Олександр Іванов, — сталося через тісний зв’язок її з людиною, владикою землі, і полягало в тому, що земна твар втратила керівника і правителя. А замість служіння людині змушена вести війну з нею, аби задовольняти її нестриманості й іншим порокам».

Однак основне значення суєти — тління. Вислів «служіння тлінню» — це точна характеристика нинішнього стану всього створеного. Все, що робить творіння, необхідно розпадається і робиться тлінням.

Чи означає це однак, що нерозумна природа до гріхопадіння людини була нетлінною? Деякі стародавні церковні тлумачі схиляються до позитивної відповіді на це питання.

Святитель Феофан Затворник зовсім не торкається цієї проблеми, але наводить думку блаженного Феодорита Кірського, який вважав, що «вся видима твар отримала у спадок єство смертне, тому що Творець усього передбачав злочин Адама і той смертний вирок, який буде стосовно нього виголошено».

Тобто природа була передбачливо створена тлінною, і людина до цієї тлінності додала ще зі свого боку різного роду погіршення — вона стала бити й мучити тварин, спустошувати ліси, а квітучі поля перетворювати на пустелі. Внаслідок цього природа і стала служити порожнечі й тлінню.

Читайте також: У кожну людську душу Бог вкладає знання Себе – митрополит Антоній (Паканич) тлумачить складні місця Апостольських послань

Чотири ступені, які ведуть до відпадіння від Бога — митрополит Антоній (Паканич) тлумачить складні місця Апостольських послань

Митрополит Антоній пояснює, яким чином гріх Адама вплинув на кожну людину – тлумачення складних місць Апостольських послань

Читайте наші новини у Тelegram: швидко, зручно і завжди у вашому телефоні!

Просмотров: 372