Ієрархи Кіпрської Церкви опублікували заяву у зв’язку з поминанням архієпископом Хризостомом IІ Епіфанія Думенка під час богослужіння

24 жовтня 2020 року митрополит Кіккський Никифор, митрополит Лимасольский Афанасій, митрополит Тамасоський Ісая і митрополит Амафунтський Миколай Кіпрської Православної Церкви закликали Предстоятеля Кіпрської Православної Церкви негайно скасувати антиканонічне і недійсне рішення про включення імені Епіфанія Думенка в Диптих Предстоятелів Помісних Православних Церков. Архієпископ Хризостом ІІ вперше згадав за богослужінням ім’я глави «ПЦУ» Епіфанія Думенка, без погодження зі Священним Синодом. Архієреї називали «це кричущим порушенням синодальної системи». Текст спільної заяви митрополитів опублікувало грецьке видання «Ромфея». Інформаційно-просвітницький відділ УПЦ публікує документ повністю.

«З великою тривогою, але й з найглибшим сумом ми були проінформовані про поминання «Предстоятеля Української Церкви» Епіфанія його Святістю Архієпископом Кіпру Хризостомом, сьогодні, в суботу, 24 жовтня 2020 року, під час Божественної літургії в монастирі Богородиці Хрисорройатісси, де була звершена хіротонія в єпископа Боговозлюбленного Єпископа Арсинойського Панкратія.

1. Дія архієпископа являє собою кричуще порушення синодального, соборного і демократичного устрою нашої Православної Церкви й функціонування Православної Церкви Кіпру, заснованого на цій системі.

2. Це питання було піднято Блаженнішим на недавньому засіданні Священного Синоду (9 вересня 2020 р.), і потім було вирішено розглянути його на іншому засіданні, щоб вислухати погляди та позиції всіх членів Священного Синоду і прийняти синодальне рішення з даного питання.

3. Висунення Епіфанія в «Предстоятелі Української Церкви» Всесвятійшим Вселенським Константинопольським патріархом Варфоломієм, здійснене нещодавно, викликало потрясіння в Православній Церкві і на сьогодні тільки Грецька Церква та Олександрійський Патріархат, з причин, що не стосуються даного розгляду, визнали його. Всі інші Помісні Православні Церкви ставляться до цього негативно.

Тут слід зазначити, що під час «рукоположення» зазначеного Епіфанія жоден представник Помісних Православних Церков не був присутній, з усіма витікаючими наслідками.

4. Проголошений «предстоятелем Української Церкви Вселенським патріархом Варфоломієм (Епіфаній Думенко – ред), не має канонічного рукоположення, і це тому, що він походить із розкольницьких груп Української Церкви. Якби Всесвятіший Вселенський патріарх дійсно бажав слідувати канонічному порядку надання автокефалії Церкві України, то він повинен був би (надати автокефалію) канонічному митрополиту Київському Онуфрію, і на це він повинен був би отримати згоду Московського Патріархату, якому він (митрополит Онуфрій – ред.) підпорядковується, а також згоду Помісних Православних Предстоятелів.

5. Акт Вселенського патріарха Варфоломія про надання автокефалії розкольницьким структурам Української Церкви є дією довільною, антиканонічною та антицерковною в тому сенсі, що Українська Православна Церква перебуває в юрисдикції Московського Патріархату, і (ця автокефалія) являє собою, як було сказано вище, втручання в юрисдикцію зазначеного Патріархату.

У зв’язку з цим Руська Церква, реагуючи на це, обґрунтовано перервала церковне спілкування зі Вселенським Патріархатом, а також з Церквами Греції та Олександрії.

6. Надання автокефалії мислиме і можливе, згідно зі Священними канонами і Актом нашої Церкви, тільки за умови попереднього схвалення Предстоятелями Помісних Православних Церков. В цьому випадку Вселенський патріарх, попри зміст Священних Канонів та Церковну традицію, і всупереч своїм більш раннім відповідним заявам з даного питання, діяв в односторонньому порядку і довільно. І, на жаль, цьому прикладу послідував і Предстоятель Кіпрської Церкви, ігноруючи й зневажаючи його ж власний Священний Синод.

7. Рішення архієпископа Кіпру згадати Епіфанія як «Предстоятеля Української Церкви» ще більше загострює напружену ситуацію між Православними Церквами, загрожує посиленням розколу у Вселенському Православ’ї та нерозважливо інтегрує в цей клімат (розколу, – ред) і Кіпрську Церкву.

8. Ми закликаємо Блаженнішого негайно відкликати цей його антиканонічний і неправильний вчинок, і водночас ми просимо всіх наших єпископів Кіпрської Церкви спільно вимагати скликання позачергового Синоду для прийняття відповідного рішення.

9. Нарешті, ми повинні також підкреслити несвоєчасність дії нашого Предстоятеля, враховуючи критичні часи, які ми переживаємо в тому, що стосується нашого національного питання, а також загрозливі дії, що вживаються турецькою експансіоністською політикою, що загрожує зменшенням нашої нації.

Все вище зазначене ми здійснюємо в добрій вірі, усвідомлюючи нашу ієрархічну совість і свій священний обов’язок, який полягає в необхідності зберігати канонічний порядок і єдність Церкви, щоб уникнути смертельного гріха розколу, бо згідно зі свт. Златоустом «ніякої кров’ю не можливо змити цей гріх».

Нікосія, 24 жовтня 2020 р.».

Переклад СПЖ

Читайте наші новини у Тelegram: швидко, зручно і завжди у вашому телефоні!

Просмотров: 11058