На Рівненщині парафіяни після захоплення храму моляться у приміщенні магазину, на Вінничині віруючі УПЦ протистоять рейдерським діям «ПЦУ»

Релігійна громада УПЦ села Нова Мощаниця Здолбунівського району Рівненської області «переїхала» з брезентового намету, де молилися  після захоплення їхнього храму представниками “ПЦУ”, до старої сільської крамниці. Водночас благочинний Мурованокуриловецького благочиння Могилів-Подільської єпархії протоієрей Василій заявив, що Миколаївська громада у селі Котюжани на Вінниччині боротиметься за свій храм, яким  хитрістю та провокацією намагаються заволодіти прихильники “ПЦУ”. Про це повідомляє Інформаційно-просвітницький відділ УПЦ.

Рівно рік, як релігійна громада УПЦ села Нова Мощаниця Здолбунівського району Рівненської області має приміщення, де звершує богослужіння. До того кілька років довелося молитися і в брезентовому наметі у дворі священника, і в тісній кімнаті, яку настоятель відвів для богослужбових потреб, коли настали холоди. Нещодавно у віруючих, які залишилися вірними канонічній Церкві, з’явилося власне приміщення у старому радянському магазині, його придбала людина, яка хоче свою жертву залишити в таємниці. За рік багато роботи зроблено щодо оснащення храму, однак грошей на все не вистачає, адже громада не є численною, повідомляє сайт СПЖ.

«Після розколу стався поділ, за офіційною статистикою 60 на 40 відсотків населення села. За цією статистикою, ми у меншості, але насправді ж – у більшості, – розповідає настоятель церкви у селі Нова Мощаниця протоієрей Ігор Гнатишин. – Адже мої парафіяни – це активні віруючі, які щонеділі відвідують храм Божий, і він завжди наповнений. У розколі люди, які раніше не ходили до церкви, не ходять і тепер».

Відколи старий магазин почали реставрувати та проводити внутрішні роботи, щоб надати приміщенню вигляду церкви, у релігійної громади УПЦ з’явилося чимало помічників-жертводавців. У селі розповідають, що гроші передавали із сусідніх сіл люди, хоч і невеликі суми, проте вони дуже допомагали. Гроші на благу справу можна перерахувати на карту Приватбанку 5168 7554 5736 7551 (Гнатишина Наталія Арсеніївна).

«Село невелике, віддалене, більшість людей сидить без роботи. Сільське господарство, пенсія, й іноді хтось поїде на заробітки – ось і весь дохід людей, – коментує матушка Наталія, дружина настоятеля. – Тому всім приходом ми в цей храм вкладали душу, сили свої та посильну фінансову жертву».

Селяни Нової Мощаниці пишаються своїми досягненнями і тим, що тепер у них є храм. Розповідають, що коли служили в наметі, то ті, хто забрав церкву, насміхалися, тепер же деякі повернулися в лоно канонічної Церкви.

«Людям задурили голову всякою нісенітницею про нашу церкву, навіть одурманили. І я переконаний, що пелена впаде, вона вже в декого йде з очей, – каже отець Ігор. – За минулий рік двоє з тих, хто спочатку відійшов від нас, повернулися, ще один чоловік перед самою смертю покаявся і попросив у своєї дружини привести мене для сповіді, я його й відспівав».

Пройшовши чималий шлях від сфальшованих зборів, силового протистояння, приниження та залякування, віруючі УПЦ дякують Богові за випробування, вони переконані, що це лише надало їх громаді стійкості, сили, і просять усіх небайдужих допомогти їм облаштувати храм, над яким вони з любов’ю та надією працюють уже рік.

Храм УПЦ у селі Котюжани намагаються захопити прихильники “ПЦУ”. «Священник ПЦУ» Олександр Казміров на незаконних зборах громади Миколаївського храму раптом оголосив про перехід парафіян із канонічної Церкви до “ПЦУ”. Благочинний Мурованокуриловецького благочиння Могилів-Подільської єпархії протоієрей Василій Балан у відеозверненні, розміщеному в Facebook, зазначає, що голосували за такий перехід ті, хто не переступає поріг храму. Ці «збори» проводились у будівлі Будинку культури, і на них навіть не були присутні парафіяни громади.

«Як може відбутися зібрання громади без відома настоятеля? Які рішення могли прийняти ті люди, коли ні отець Іоанн, настоятель храму, ні його постійні парафіяни не були там і жодної ініціативи не ухвалювали? Наша громада не дістанеться ПЦУ, ми зробимо для цього все», – каже отець Василій.

За його словами, храм як належав канонічній Церкві, так і належатиме, попри те, що влада та поліція діють на стороні “ПЦУ”: дозволяють проводити незаконні збори, забезпечують «масовку» під час захоплень храмів.

«Ми прийшли на ці збори – кого ми там побачили? Жителів села, які жодного разу за ці 20 років не переступили поріг храму! Ці люди не можуть ухвалити рішення про перехід громади до розкольницької юрисдикції», – кажуть віряни УПЦ.

Просмотров: 4147