Предстоятель очолив богослужіння Навечір‘я Богоявлення у Києво-Печерській Лаврі (відео)

18 січня 2023 року, у день Навечір’я Богоявлення, Блаженніший Митрополит Київський і всієї України Онуфрій звершив Божественну літургію та чин великого освячення води у храмі на честь преподобного Агапіта Печерського у Свято-Успенській Києво-Печерській Лаврі. Про це повідомляє Інформаційно-просвітницький відділ УПЦ.

Цього дня звершуються окремо великі (царські) часи навечір’я Богоявлення та зображальні. Потім звершується велика вечірня, яка переходить у Літургію святителя Василія Великого. Остання складова святкового богослужіння – чин великого освячення води.

Предстоятелю співслужили намісник Києво-Печерської Лаври митрополит Вишгородський і Чорнобильський Павел, керуючий справами УПЦ митрополит Бориспільський і Броварський Антоній, архієпископ Баришівський Віктор, єпископ Ірпінський Лавр, єпископ Бородянський Марк та духовенство обителі.

Після читання святого Євангелія Блаженніший владика звернувся до пастви зі словом проповіді.

За Літургією помолились про мир на українській землі; про позбавлення від ворога; щоб Господь зглянувся на наш народ і зберіг тих, хто у відчаї і втратив домівки; про благословіння Боже людям доброї волі, які допомагають нужденним. У молитві після сугубої єктенії Предстоятель попросив у Бога милості українському народу, щоб Господь умудрив владу, зміцнив мужністю воїнів, звільнив полонених, зцілив хворих та дав прихисток тим, хто позбавлений дому.

Після Літургії Блаженніший Митрополит Онуфрій звершив у храмі чин великого освячення води і окропив усіх присутніх великою агіасмою під спів тропаря свята Богоявлення.

Насамкінець Першосвятитель привітав усіх зі святом.

«Нехай Господь, Який хрестився в Іордані, благословить нашу землю миром і дарує сили, які нам потрібні для того, щоб жити достойно на землі та бути причасниками життя вічного на Небі», — побажав Архіпастир.

У святвечір, після Літургії, в усіх храмах здійснюється Велике освячення води. Водосвяття називається Великим через особливу урочистість обряду, наскрізь пройнятого спогадом євангельських подій, що стали не тільки прообразом таємничого омивання гріхів, але і дійсним освяченням самого єства води через занурення в неї Бога у плоті. Вода ця називається великою агіасмою (з давньогрецької – святиня). Під впливом Єрусалимського статуту, з 11 – 12 століття водосвяття відбувається два рази – і у святвечір, і безпосередньо у день свята Богоявлення. Освячення в обидва дні проходить однаковим чином, тому вода, освячена у ці дні, нічим не відрізняється.

Просмотров: 1565