На Волині у Сусвалі і Будятичах рейдери «ПЦУ» знову захоплюють храми, а в Голядині прихильники «ПЦУ» прагнуть повернутися в УПЦ

Субота, 15.02.2020 14:35

У Волинській області рейдери «ПЦУ» зрізали замки і захопили Свято-Різдво-Богородичний храм УПЦ у селі Сусваль Володимир-Волинського району, натомість громаді Свято-Миколаївського храму УПЦ в селі Будятичі Іваничівського району вдалося вкотре відстояти свій храм від рейдерського захоплення представниками «ПЦУ», а в селі Голядин Шацького району, через рік після захоплення Свято-Георгіївського храму УПЦ, парафіяни «ПЦУ» визнали свої помилки і прагнуть повернутися до УПЦ. Про це повідомляє Інформаційно-просвітницький відділ.

Громада Свято-Миколаївського храму УПЦ в селі Будятичі Іваничівського району Волинської області знову відстояла свій храм від захоплення представниками «ПЦУ», які чинили чергову рейдерську атаку, повідомляє кореспондент СПЖ.

13 лютого 2020 року поблизу входу на територію храму УПЦ збирався з’їхатись у с. Будятичі актив «ПЦУ» разом з «духовенством», вимагаючи відкрити ворота і двері церкви.

Протягом декількох годин біля храму тривало протистояння громади УПЦ і представників «ПЦУ».

Як стало відомо ввечері цього дня, чергова рейдерська атака закінчилася нічим, церква залишається закритою. Також у громаді УПЦ повідомляють, що заплановані на 15 лютого парафіяльні збори щодо вирішення долі храму і релігійної громади відбудуться.

Нагадаємо, що з квітня 2019 року і до цього дня віруючі моляться просто неба біля воріт Свято-Миколаївського храму, відстоюючи своє майно. Парафію УПЦ в Будятичах влада самочинно перереєструвала ще 16 квітня 2019 року, всупереч рішенню парафіяльних зборів, під час яких віряни підтвердили вірність УПЦ. А вже 21 квітня прихильники «ПЦУ» прийшли до настоятеля Свято-Миколаївського храму УПЦ протоієрея Івана Сабівчака і заявили, що храм тепер належить їм. Проте весь храмовий комплекс в Будятичах громада на чолі з настоятелем зводила власними силами, і люди не згодні віддати церкву рейдерам.

14 лютого 2020 року, близько 21:30, група представників «ПЦУ» з підготовленими заздалегідь інструментами, замками, болгаркою і генератором зламала вхід на територію Свято-Різдво-Богородичного храму УПЦ у селі Сусваль Володимир-Волинського району Волинської області та зайняла вівтар, передає СПЖ.

Також зазначається, що напередодні група чоловіків напідпитку зібралася у одного з активістів «ПЦУ». Ще за 15-20 хвилин до початку рейдерської атаки біля храму було тихо.

Настоятель громади УПЦ ієрей Богдан Гнатюк повідомив, що на місце події викликали поліцію. Однак навіть через 20 хвилин після дзвінка правоохоронці так і не під’їхали.

Біля храму також зібралися парафіяни УПЦ.

Нагадаємо, громада УПЦ в Сусвалі була перереєстрована на користь “ПЦУ” розпорядженням голови Волинської ОДА 26 березня 2019 року, всупереч тому, що віряни на зборах парафії підтвердили, що залишаються в УПЦ. Подальший розвиток подій показав, що підтримка канонічної УПЦ у селі дійсно більше, тому, що протягом майже року храм залишався в розпорядженні її громади. Богослужіння за цей час неодноразово намагалися зірвати, а в січні 2020 біля храму вибухнув ще один конфлікт, після якого приміщення було опечатано до рішення суду.

9 лютого 2020 року релігійна громада на честь Різдва Пресвятої Богородиці УПЦ села Сусваль вперше зібралася на Літургію перед закритим входом у свій храм. 

У селі Голядин Шацького району Волинської області розчаровані парафіяни «ПЦУ», які в березні 2019 року перевели до «ПЦУ» Свято-Георгіївський храм УПЦ, закликали всіх членів новоствореної громади «визнати свої помилки і об’єднатися в тій церкві, яку хоче все село», та «винними перед о. Олександром, перед своїми батьками і односельцями». Про це на своїй Facebook-сторінці написала парафіянка «ПЦУ» Вікторія Іщенко.

«Прагнучи до правди в церкві “ПЦУ”, ми стали першими ворогами с. Голядин. Церква в нашому селі побудована в 1992 році. Ідею будівництва подав мешканець села, а будівництво проводилось за кошти громади. З того часу хто як міг, так і допомагав церкві,  — написала вона. — …Коли в Україну був привезений Томос, і “ПЦУ” стала визнана автокефальною — хтось із вищих чиновників району дістався і до нашого села. Заздалегідь провели письмове опитування жителів. У лютому або березні відбулися сходи селян, де без запрошення були присутні отці з “ПЦУ” і УПЦ. Як згадуємо зараз, парафіяни з “ПЦУ” йшли вже до обраних ними головою зборів та секретарем. Уже тоді все було продумано і прораховано. І ось невеликою кількістю голосів перемога була за “ПЦУ”. Відтоді і почалася в селі “війна” двох новоутворених громад».

Як розповіла жінка, потім «руські», а це старше покоління, котре все життя ходило до храму Божого, не хотіли віддавати храм, і «зараз ми їх розуміємо», а настоятель о. Олександр Свиновей, якому неодноразово пропонували перейти до «ПЦУ», ніяк на це не погоджувався.

«І ось всякими правдами і неправдами ми увійшли в храм. У село “привезли” нового отця Сергія, і почалося нова “правдива” українське життя в церкві», — зазначила парафіянка «ПЦУ», розповівши, що ця «українська правда» закінчилася після того, як громада зібрала 20500 гривень на потреби парафії і доручила новому «священнику» придбати на ці кошти Святе Євангеліє українською мовою. Однак обіцяного Євангелія члени нової громади так і не дочекалися, до того ж з боку нового «священника» та його «наближених» «почалася відверта брехня».

«Правди ми не знайшли ні у отця Сергія, ні у благочинного, не захотіли розібратися в цьому питанні і церковні чини з української єпархії. Як організовувати “ПЦУ”, так приїхали самі, а допомогти знайти правду — немає нікого», — написала вона та описала з прикрістю про кричущі факти, що суперечать церковному порядку. «Люди бачать ці неподобства і залишають “ПЦУ”, повертаються назад в УПЦ», — підкреслила жінка.

«На сьогодні в “ПЦУ” залишилося 92 людини (з дітьми), вийшло з “ПЦУ” — 35 осіб. В УПЦ — 122 людини. Так скажіть, заради якої правди і чиєї вигоди розділилося село? Чому найрідніші люди стали затятими ворогами. Даваймо всі ми — парафіяни, які були в “ПЦУ” і які там залишилися, визнаємо свої помилки і об’єднаємося в ту церкву, яку хоче все село. Ми не можемо і не маємо права не дати можливості нашим бабусям молитися так, як вони хочуть. І на нашу думку, немає різниці, якою мовою звертаються до Всевишнього, головне, щоб це було від щирого серця. А з власного досвіду можемо сказати тільки одне: Бог там, де правда і любов. Ще раз просимо вибачення дуже щиро у тих, кому заподіяли багато болю», — підсумувала Вікторія Іщенко.

Нагадаємо, що після розладу в селі Голядин віруючі УПЦ почали будувати новий храм замість захопленого прихильниками «ПЦУ».

Читайте наші новини у Тelegram: швидко, зручно і завжди у вашому телефоні!

Просмотров: 3046

Залишити відповідь