У Криворізькій, Сєвєродонецькій єпархіях та Києво-Печерській Лаврі звершено чернечі постриги (оновлено)

Намісник Києво-Печерської Лаври митрополит Вишгородський і Чорнобильський Павел звершив чернечий постриг насельників Лаври, митрополит Криворізький і Нікопольський Єфрем звершив постриг в мантію насельників чоловічого монастиря священномученика Володимира, митрополита Київського і Галицького у м. Кривий Ріг,  митрополит Сєвєродонецький і Старобільський Никодим звершив чернечий постриг у Варварівському храмі Свято-Іллінського чоловічого монастиря с. Варварівка Кремінського району Луганської області. Про це повідомляє Інформаційно-просвітницький відділ УПЦ з посиланням на прес-служби  єпархій.

26 березня 2020 року, в четвер четвертої седмиці Великого посту, по завершенні вечірнього богослужіння митрополит Єфрем звершив постриг в Мантію священноіноків Євсевія та Тихона.

Отець Євсевій (Левін) був пострижений в Мантію з ім’ям Євсевій, на честь священномучника Євсевія, єпископа Самосатського, а отець Тихон (Чорний) був пострижений в Мантію з ім’ям Тихон, на честь святителя та сповідника Тихона, патріарха Московського і всієї Русі.

Ченці були вручені під духовне окормлення наміснику обителі архімандриту Володимиру (Неробі), а Високопреосвященний владика подарував їм на молитовну згадку ікони Спасителя та Пресвятої Богородиці та звернувся до новопострижених зі словом повчання.

30 березня у Свято-Варварівському храмі Свято-Іллінського чоловічого монастиря с. Варварівка митрополит Никодим звершив чернечий постриг настоятеля храму на честь святителя Феодосія Чернігівського с. Михайлівка Кремінського району протоієрея Олексія Федорченка, який був названий в постригу Парфенієм, на честь преподобного Парфенія Київського.

Духовним восприємником ченця Парфенія став ієромонах Арсеній (Складанюк).

На Хрестопоклонній седмиці намісник Києво-Печерської Лаври митрополит Вишгородський і Чорнобильський Павел звершив чернечий постриг насельників Лаври в храмі преподобного Антонія Печерського, котрий знаходиться в Ближніх печерах.

Були пострижені в чернецтво: ієродиякон Платон з ім’ям Панкратій на честь преподобного Панкратія, затворника Печерського; ієродиякон Амвросій з ім’ям Євстратій на честь преподобномученика Євстратія Печерського; ієродиякон Христодул з ім’ям Еразм на честь преподобного Еразма Печерського; інок Прокопій з ім’ям Піор на честь Піора, затворника Печерського.

Далі новопрострижені монахи пройшли до Хрестовоздвиженського храму, де протягом декількох днів читався Псалтир.

Постриг чернечий — обряд посвячення в чернецтво, при якому постриженик дає Богу довічні обітниці й для виконання їх отримує дар сприяння Божественної благодаті. Існує три ступені чернецтва — рясофор, мантія (мала схима) і схима (велика схима). Постриг в рясофор відбувається читанням певних молитов і хрестоподібним постригом волосся, при цьому ім’я або змінюється на нове, або ж залишається колишнім. Новопостриженний одягається в рясу і клобук (звідси – «рясофор») і іменується «рясофорним монахом», «ченцем». При постригу в малу схиму, або в мантію, постриженник дає Богу обітниці безшлюбності, послуху (настоятелю і братії) і нестяжання. З постригом волосся йому нарікається нове ім’я, він одягається в чернечий одяг і іменується мантійним ченцем, або просто «монахом».  Звершення постригу у велику схиму в головному схоже на чин постригу в мантію, але відрізняється більшою урочистістю і суворістю. Постриженнику дається нове ім’я, він одягається в схимницький одяг – т.зв. схиму (кукіль) і іменується «схимонахом», «схимником». 

Мантія (грец. Mantion – плащ) – довгий святковий одяг без рукавів з застібкою тільки на комірі. Вона облягає все тіло, крім голови. Такий плащ, виготовлений з найпростішої матерії, був одягом всіх стародавніх християн і знаменував собою зречення від язичництва. Тертуліан (бл. 160 – після 220) писав «Радуйся, плащ, і радій! Тебе удостоїла найкраща філософія з того часу, як ти почав одягати християнина». Згідно з поясненням святителя Симеона Солунського, мантія ченця символізує всепокриваючу силу Божу, а також строгість і смиренність чернечого життя. Оскільки мантія є найважливішою частиною чернечого вбрання, то вираз постриг в мантію власне означає чернечий постриг.

Читайте наші новини у Тelegram: швидко, зручно і завжди у вашому телефоні!

Криворізька єпархія

Сєвєродонецька єпархія

 

Просмотров: 1603

Залишити відповідь